جمعه, ۲۴ اسفند , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1446 Friday, 14 March , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 83 تعداد دیدگاهها : 1×
تجربه من از پانزذه سفر با بیدود؛

از سعادت آباد تا فاطمی با بیدود

21 بهمن 1398 - 8:14
پ
پ

۱. به تازگی با کاهش وزن سی کیلویی زیر صد شدم و طبق قوانین بیدود امکان استفاده از دوچرخه‌ها را پیدا کردم. پس اگر بالای صدکیلو وزن دارید و یا وسایلی همراه شماست که وزن زیادی دارند به استفاده از بیدود فکر نکنید!

۲. دوچرخه‌های مرکز شهر (مثل میدان انقلاب یا ولیعصر) نسبت به دوچرخه‌هایی که در پارکینگ سعادت آباد بود، فرسوده‌تر بودند. دوچرخه‌های مرکز شهر یا مشکل زنگ (بوق) داشتند یا ظاهرشان مناسبت نبود یا رکاب‌های سفت و درگیری داشتند. اما دوچرخه‌های سعادت آباد، نو و سالم بودند (البته شاید به دلیل استفاده بیشتر در مرکز شهر باشد)

۳. واقعا خیابان‌های تهران، امنیت و زیرساخت مناسبی برای دوچرخه سواری ندارند! (بالاخص در مسافت‌های زیاد)

۴. عدد عجیب صد و شصت هزار تومانِ ورودی، به چهل هزار و اندی تغییر پیدا کرد که می‌توانید با پرداخت این مبلغ، از دوچرخه‌های ییدود استفاده کنید (این مبلغ ثابت باقی خواهد ماند و بعد از هر سفر باید با شارژ کیف پول، هزینه هر سفر را جداگانه پرداخت کنید؛ که هزینه هر سفر حداقل هزار و پانصد تومان است)

۵. برای مثل منی که سخت مشغول رژیم و لاغری هستم بیدود گزینه مناسبی است، بالاخص در روزهایی که بابت مشغله زیاد فرصت تمرین و به باشگاه رفتن ندارم. (البته پیشنهاد می‌کنم ارتفاع صندلی را به دلخواه تنظیم کنید؛ یا با فرمان تراز کنید یا پایین‌تر که بسته به این تنظیم مقدار فشاری که به شما وارد می‌شود متفاوت است. البته دقت کنید که اگر درست تنظیم نشود خستگی و درد شدید سراغ شما می‌آید). من در باشگاه نهایت یک ربع از دوچرخه ثابت استفاده می‌کردم که حدود دو یا سه کیلومتر مسافت طی کرده و نهایت صد کالری نتیجه این استفاده بود. اما با بیدود علاوه بر اینکه ثابت نیستم و عضلات بیشتر و بهتر درگیرند؛ بازدهی مناسبی برای اندام شما به همراه دارد (البته به نظر بین پنجاه تا صد کالری خطای محاسباتی دارد، چرا که بخش زیادی از مسیر که سرازیری بود و رکاب نزدم را هم در کالری شماری حساب کرد)

۶. به لحاظ هزینه، قطعاً برای مسافت‌های طولانی به صرفه‌تر از مسافت‌های کوتاه است.

۷. گاهی بابت نا آشنایی کاربران و یا مشکلات مکان‌یابی دوچرخه‌ها، روی نقشه دوچرخه‌ای می‌بینید که در واقع آنجا نیست! یا داخل حیاط منزلی است یا باگ مکان‌یابی است. پیشنهاد می‌کنم برای استفاده از دوچرخه‌ها از پارکینگ‌ها استفاده کنید (پارک دوچرخه در پارکینگ‌های اختصاصی بیدود برای کاربر امتیاز دارد و اگر به حدی معینی برسد سفر رایگان هدیه خواهید گرفت)

۸. وقتی در این تعداد دوچرخه مونتاژ می‌شود طبیعی است که کیفیت پایین می‌آید اما مهم‌ترین ضعف‌های دوچرخه‌های بیدود این موارد است؛ نداشتن دنده و آینه، بوق دوچرخه‌ها که شوخی‌ای بیش نیست و چیزی شبیه زنگوله‌های دوچرخه در دهه شصت است و البته صندلی نشیمن که می‌توانست نرم‌تر و راحت‌تر باشد.

۹. در کل تجربۀ خوبی بود (هر چند هنوز با این دوچرخه زمین نخوردم که هم بیمه و هم استحکام دوچرخه را بسنجم ولی به نظرم به خاطر ارتفاع کم نسبت به زمین از امنیت خوبی برخوردار است)

۱۰. راهنمای مشتریان و توضیحات مربوط به شیوه استفاده بسیار زیاد و پیچیده است.

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا یا توهین باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.